De wondere wereld van geur

Steeds meer mensen worden zich bewust van de positieve invloed die geuren op ons hebben. We gebruiken geur als mooimaker in de vorm van parfum, tijdens het schoonmaken maar ook als sfeermaker in huis. Maar stel je eens voor dat je geur gebruikt alsof het een fotoboek is. Via verschillende geuren blader je door je herinneringen.

Sinds 2006 houdt Carlijn zich bezig met het fenomeen geurbeleving en wat je hier als ontwerper mee kunt doen. “Wat mij nog steeds fascineert is dat er veel voor onze ogen en oren ontworpen wordt en weinig voor de andere zintuigen.” Geur wordt inmiddels op verschillende manieren ingezet; als marketingtool, als inspiratie, als extra zintuigelijke prikkel en steeds vaker als vast onderdeel van de totale beleving van de (leef)omgeving. Geurbeleving bevindt zich aan de start van een grote ontwikkeling in mogelijke toepassingen.

Weergaaf ontwikkelt mee, deelt kennis en is als geurexpert betrokken bij onderstaande projecten en samenwerkingsverbanden. De geuren van je weet wel is een initiatief en product van Weergaaf zelf.

thumb degeurenvanjeweetwel thumb geurbeleving OpenluchtHotel Geurbed
De geuren van je weet wel

De kunst van het herinneren

SCENT::LINQ

Geuren beleven is nog nooit zo makkelijk geweest

Kunst en cultuur

Waar de zintuigen geprikkeld worden, word jij geïnspireerd (binnenkort meer informatie)

presentatie geurbeleving
Workshops & lezingen

Leer en beleef zelf over geuren (binnenkort meer informatie)